Automobilklub Bialskopodlaski | akbiala.pl

A+ A A-

Citroen C3 Picasso 1.6 VTI 120KM Exclusive

  • Napisane przez  Artur Ławnik
  • Galeria
fot. Artur Ławnik fot. Artur Ławnik

Jest rok 2009, w słowackiej miejscowości Trnawa rozpoczyna się produkcja najmniejszego z minivanów francuskiej marki Citroen.

Mowa jest o dość kontrowersyjnie zaprojektowanym modelu C3 Picasso. Po czterech latach przyszła pora na delikatne odświeżenie wyglądu tego minivana. Co się zmieniło? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w naszym artykule. Zapraszam do lektury.

 

*** Delikatne zmiany **

-- Zmiany dotyczące modelu A.D. 2013 odnajdziemy głównie w przedniej części auta. Wprawne oko zauważy, że producent dodał diodowe lampy do jazdy dziennej oraz zmienił centralnie umieszczony firmowy znak. Ostatnią zmianą jest nowy odcień lakieru. I na tym koniec. Może się wydawać że to niewiele, ale po co zmieniać coś co jest przemyślane i przykuwające spojrzenia osób?

 

*** Wnętrze bez zmian **

-- Citroen C3 Picasso wyposażony jest komfortowe przednie fotele. Mimo iż nie posiadają dobrego trzymania bocznego, są obszerne i każdy znajdzie swoją optymalną pozycję za kierownicą. Tył to kanapa, na której nie mniej komfortowo podróżować może trójka dorosłych osób. Miejsca zarówno na nogi, jak i nad głowami nikomu nie zabraknie. Podróż umilać będzie ogromnych rozmiarów panoramiczny, szklany dach.

-- Bagażnik o niskim progu załadunkowym oferuje 385 litrów pojemności. Jeśli komuś mało tej przestrzeni to istnieje możliwość jej powiększenia aż do 1506 litrów. Wystarczy złożyć tylną kanapę, aby uzyskać tak dużą przestrzeń o całkowicie płaskiej podłodze.

-- Deska rozdzielcza jest nietypowo skonstruowana. Przed kierowcą nie ma żadnych zegarów ani wskaźników. Wszystko jest umieszczone centralnie na konsoli środkowej, która składa się z czterech elektronicznych wyświetlaczy: prędkościomierza, komputera pokładowego, grupy pozostałych wskaźników oraz 7-calowego, kolorowego wyświetlacza nawigacji i radia. Niżej znajdują się przyciski obsługujące dwustrefową klimatyzację i wygodnie usytuowany lewarek skrzyni biegów.

-- Materiały i plastiki są bardzo dobre i nie mam większych zastrzeżeń do ich spasowania czy jakości.

 

*** Najmocniejszy z całej palety **

-- Pod maską testowanego dziś C3 Picasso znajduje się najmocniejsza z całej palety silników jednostka 1,6 VTI o mocy 120 KM. Silnik nie posiada żadnych dodatkowych wzmocnień w postaci turbo, czy kompresora i jest wspólną konstrukcją z niemiecką marką Mini. Niebagatelna „na papierze” moc w rzeczywistości jest słabo odczuwalna. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu dopiero po niespełna 12 sekundach, zaś maksymalnie według producenta rozpędzimy C3 do około 190 km/h. Wyniki może nie powalają na kolana, ale miejmy na uwadze, że jest to auto typu minivan!

-- W prezentowanym Citroenie napęd przekazywany jest na przednie koła. Cała moc przenoszona jest za pomocą 5- biegowej, manualnej skrzyni biegów, która posiada dość długie skoki lewarka. To powoduje, że szybsza zmiana biegów jest nieco utrudniona. Brak szóstego biegu potęguje hałas w kabinie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.

 

*** Tylko w mieście duże spalanie **

-- Benzynowa jednostka napędowa, w jaką wyposażony jest testowany C3 Picasso, charakteryzuje się przyzwoitym zużyciem paliwa. Jedynie w mieście można trochę ponarzekać z powodu spalania dochodzącego czasem nawet do 10 litrów. Sporo jak na miejskiego minivana. Dużo lepiej wypada sytuacja w trasie, gdzie Citroen potrafi zużywać zaledwie 5,9 litra benzyny bezołowiowej na 100 kilometrów. Podczas całego testu C3 Picasso z silnikiem 1,6 VTI średnio zadowalał się 7,6 litra PB95. Dzięki temu na pełnym 50-litrowym baku mamy możliwość przejechania około 650 kilometrów bez konieczności szukania stacji paliwowej.

 

*** Podsumowując: **

-- Citroen C3 Picasso to bardzo ciekawa propozycja dla młodych osób ceniących sobie przestronne i komfortowe wnętrze w niewielkim gabarytowo aucie oraz nieszablonową stylistykę nadwozia. Te zalety posiada prezentowane dziś auto francuskiej marki, które naprawdę można z czystym sumieniem polecić.

 

*** Dane techniczne: **

* Pojemność silnika: 1598 ccm benzyna

* Moc: 120 KM przy 5600 obr./min

* Moment obr.: 160 Nm przy 4250 obr./min

* Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

* Napęd: przedni

* 0-100km/h: 11,9 sek.

* Vmaks: 188 km/h

* Zużycie paliwa: 9,5/5,6/7,0 (10,0/5,9/7,6 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)

* Pojemność baku: 50 litrów

* Teoretyczny zasięg: 657 kilometrów

* Wymiary: 4078/1766/1631 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)

* Waga: 1278 kg

* Ładowność: 475 kg

* Pojemność bagażnika: 385 l

* Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

* Emisja CO2 : 163 g/km

* Opony:

* Cena podstawowa: 70 300 PLN

* Cena wersji testowanej: 81 250 PLN

Ostatnio zmieniany

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

powrót na górę