Automobilklub Bialskopodlaski | akbiala.instel.pl

A+ A A-

Citroen C3 Picasso 1.6 VTI 120KM Exclusive

  • Napisane przez  Artur Ławnik
  • Galeria
fot. Artur Ławnik fot. Artur Ławnik

Jest rok 2009, w słowackiej miejscowości Trnawa rozpoczyna się produkcja najmniejszego z minivanów francuskiej marki Citroen.

Mowa jest o dość kontrowersyjnie zaprojektowanym modelu C3 Picasso. Po czterech latach przyszła pora na delikatne odświeżenie wyglądu tego minivana. Co się zmieniło? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w naszym artykule. Zapraszam do lektury.

 

*** Delikatne zmiany **

-- Zmiany dotyczące modelu A.D. 2013 odnajdziemy głównie w przedniej części auta. Wprawne oko zauważy, że producent dodał diodowe lampy do jazdy dziennej oraz zmienił centralnie umieszczony firmowy znak. Ostatnią zmianą jest nowy odcień lakieru. I na tym koniec. Może się wydawać że to niewiele, ale po co zmieniać coś co jest przemyślane i przykuwające spojrzenia osób?

 

*** Wnętrze bez zmian **

-- Citroen C3 Picasso wyposażony jest komfortowe przednie fotele. Mimo iż nie posiadają dobrego trzymania bocznego, są obszerne i każdy znajdzie swoją optymalną pozycję za kierownicą. Tył to kanapa, na której nie mniej komfortowo podróżować może trójka dorosłych osób. Miejsca zarówno na nogi, jak i nad głowami nikomu nie zabraknie. Podróż umilać będzie ogromnych rozmiarów panoramiczny, szklany dach.

-- Bagażnik o niskim progu załadunkowym oferuje 385 litrów pojemności. Jeśli komuś mało tej przestrzeni to istnieje możliwość jej powiększenia aż do 1506 litrów. Wystarczy złożyć tylną kanapę, aby uzyskać tak dużą przestrzeń o całkowicie płaskiej podłodze.

-- Deska rozdzielcza jest nietypowo skonstruowana. Przed kierowcą nie ma żadnych zegarów ani wskaźników. Wszystko jest umieszczone centralnie na konsoli środkowej, która składa się z czterech elektronicznych wyświetlaczy: prędkościomierza, komputera pokładowego, grupy pozostałych wskaźników oraz 7-calowego, kolorowego wyświetlacza nawigacji i radia. Niżej znajdują się przyciski obsługujące dwustrefową klimatyzację i wygodnie usytuowany lewarek skrzyni biegów.

-- Materiały i plastiki są bardzo dobre i nie mam większych zastrzeżeń do ich spasowania czy jakości.

 

*** Najmocniejszy z całej palety **

-- Pod maską testowanego dziś C3 Picasso znajduje się najmocniejsza z całej palety silników jednostka 1,6 VTI o mocy 120 KM. Silnik nie posiada żadnych dodatkowych wzmocnień w postaci turbo, czy kompresora i jest wspólną konstrukcją z niemiecką marką Mini. Niebagatelna „na papierze” moc w rzeczywistości jest słabo odczuwalna. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu dopiero po niespełna 12 sekundach, zaś maksymalnie według producenta rozpędzimy C3 do około 190 km/h. Wyniki może nie powalają na kolana, ale miejmy na uwadze, że jest to auto typu minivan!

-- W prezentowanym Citroenie napęd przekazywany jest na przednie koła. Cała moc przenoszona jest za pomocą 5- biegowej, manualnej skrzyni biegów, która posiada dość długie skoki lewarka. To powoduje, że szybsza zmiana biegów jest nieco utrudniona. Brak szóstego biegu potęguje hałas w kabinie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.

 

*** Tylko w mieście duże spalanie **

-- Benzynowa jednostka napędowa, w jaką wyposażony jest testowany C3 Picasso, charakteryzuje się przyzwoitym zużyciem paliwa. Jedynie w mieście można trochę ponarzekać z powodu spalania dochodzącego czasem nawet do 10 litrów. Sporo jak na miejskiego minivana. Dużo lepiej wypada sytuacja w trasie, gdzie Citroen potrafi zużywać zaledwie 5,9 litra benzyny bezołowiowej na 100 kilometrów. Podczas całego testu C3 Picasso z silnikiem 1,6 VTI średnio zadowalał się 7,6 litra PB95. Dzięki temu na pełnym 50-litrowym baku mamy możliwość przejechania około 650 kilometrów bez konieczności szukania stacji paliwowej.

 

*** Podsumowując: **

-- Citroen C3 Picasso to bardzo ciekawa propozycja dla młodych osób ceniących sobie przestronne i komfortowe wnętrze w niewielkim gabarytowo aucie oraz nieszablonową stylistykę nadwozia. Te zalety posiada prezentowane dziś auto francuskiej marki, które naprawdę można z czystym sumieniem polecić.

 

*** Dane techniczne: **

* Pojemność silnika: 1598 ccm benzyna

* Moc: 120 KM przy 5600 obr./min

* Moment obr.: 160 Nm przy 4250 obr./min

* Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

* Napęd: przedni

* 0-100km/h: 11,9 sek.

* Vmaks: 188 km/h

* Zużycie paliwa: 9,5/5,6/7,0 (10,0/5,9/7,6 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)

* Pojemność baku: 50 litrów

* Teoretyczny zasięg: 657 kilometrów

* Wymiary: 4078/1766/1631 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)

* Waga: 1278 kg

* Ładowność: 475 kg

* Pojemność bagażnika: 385 l

* Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

* Emisja CO2 : 163 g/km

* Opony:

* Cena podstawowa: 70 300 PLN

* Cena wersji testowanej: 81 250 PLN

Ostatnio zmieniany

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

powrót na górę

   

Logowanie lub Rejestracja

sdfsdfdsfs

Masz facebooka?

Moższ wykożystać konto na facebooku do zalogowania się.

fb iconLogowanie Facebook

Logowanie

Rejestracja

Rejestracja
lub Anuluj