Automobilklub Bialskopodlaski | akbiala.instel.pl

A+ A A-

Ford C-Max 1.6 EcoBoost

  • Napisane przez  Arkadiusz Michlewicz
  • Galeria
fot. Arkadiusz Michlewicz fot. Arkadiusz Michlewicz

Chociaż poprzednikowi nic nie brakowało, czas wymógł na producencie zmiany. Dlatego w 2010 roku światło dzienne ujrzała druga generacja modelu C-Max zaprojektowana zgodnie z nową filozofią Kinetic Design. Auto na tyle spodobało się klientom, że Ford zaczął automatycznie odnotowywać wzrost sprzedaży. 

 

To prawdziwe skazanie na sukces, bo trudno oprzeć się autu, które nie tylko dobrze wygląda, ale też równie dobrze jeździ i oferuje sporą przestrzeń pasażerską. Ciekawe, ponieważ model powstał na platformie Focusa. Inżynierowie wykazali się więc przede wszystkim ogromną wiedzą i sprytem, aby na tej bazie postawić większe nadwozie. Takie działania są jednak często stosowane przez inne koncerny samochodowe. Dzięki takim zabiegom udaje się oszczędzić duże pieniądze na opracowywanie nowych zawieszeń. W tym przypadku wystarczą delikatne modernizacje, aby większe nadwozie swobodnie umieścić na platformie mniejszego modelu. C-max ma estetyczne linie nadwozia. Jego sylwetka jest nieco muskularna i jednocześnie zgrabna. Mimo że auto należy do segmentu pojazdów MPV, wizualnie na takowy nie wygląda. Kompozycja przetłoczeń w nadwoziu sprawia, że można go pomylić z nieco mniejszym rozmiarowo kompaktem. Rzeczywisty wymiar C-Max można poznać, gdy zasiądzie się w jego wnętrzu. W sumie pojazd jest jednym z tych, które sprawiają wrażenie dopasowanych do wymagań kierowców.

Wsiadasz i od razu chcesz jechać. Rozmieszczenie wszelkich sterowników jest intuicyjne. Nie można zgubić się w gąszczu przycisków, zastanawiając się, do czego który służy. Jest prosto i logicznie, a przy tym niezwykle nowocześnie. Ciekawy kształt ma deska rozdzielcza wraz z kokpitem oraz tunelem. Ten ostatni, gdy spojrzeć nań z góry, jest ułożony w kształt litery „Y”, której górne ramiona wtapiają się jakby w deskę, rozdzielając kokpit, zegary i dysze nawiewów od jej dolnej części. Przy tym kokpit tworzy jedną całość z ekranem systemu audio i komputera oraz jego sterowaniem i centralnymi dyszami nawiewów. Zegary prędkościomierza i obrotomierza są czytelne. Między nimi umieszczono wskaźnik temperatury oleju oraz paliwa. A tuż nad tymi wskaźnikami znajduje się mniejszy ekran komputera pokładowego. Mimo że tarcze zegarów włożono w głębokie tuby, to dodatkowo przykryto je daszkiem. Dzięki tak zmyślnej kompozycji, jak i rozmieszczenia wszystkich urządzeń, wnętrze zyskuje na swej atrakcyjności wizualnej.

I teraz trochę odczuć z pozycji kierowcy. Fotele z pełną regulacją pozwalają na prawidłowe ustawienie, a dobre trzymanie boczne można uznać za ich dodatkowy atut. Tylne siedzenia posiadają indywidualną regulację. Możemy nimi przesuwać do tyłu i przodu lub przy pomocy kilku ruchów po prostu je wymontować, aby np. przewieźć bagaż większych gabarytów. To tak na wszelki wypadek, gdyby 432-litrowa przestrzeń bagażowa okazała się niewystarczająca. Ach! Kierownica. Ma gruby wieniec, przez co wygodnie ją trzymać, a jeszcze wygodniej nią manewrować. Zwłaszcza gdy dodać do tego precyzyjny układ kierowniczy i żwawy silnik benzynowy 1.6 litra o mocy 150 KM połączony z sześciostopniową manualną przekładnią biegów. Taka kompozycja zmienia sposób postrzegania C-Maxa jako pojazdu tylko i wyłącznie rodzinnego. EcoBoost – pod tym hasłem kryje się nie tylko nowoczesna jednostka napędowa, ale po pierwsze, jej duża moc i wysoki moment obrotowy dostępny już od 1600 obrotów, zaś po drugie, ekonomiczność. W cyklu mieszanym zużycie paliwa to niespełna 7 litrów, a w mieście niespełna 9 l. Do tego przyspieszenie 9,4 sekundy do setki. Można pokochać rodzinne auta? Można.

 

Dane techniczne:

Pojemność skokowa: 1596ccm

Moc maksymalna 150KM prz 5700 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 240Nm przy 1600obr./min.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4sek.

Prędkość maksymalna 204km/h

Zużycie paliwa średnie [l/100 km w teście]: 6,8l

Pojemność bagażnika: 432l

Cena prezentowanego modelu: 88 600zł

Ostatnio zmieniany
Więcej w tej kategorii: « BMW 118i HYUNDAI Elantra 1.6 B »

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

powrót na górę

   

Logowanie lub Rejestracja

sdfsdfdsfs

Masz facebooka?

Moższ wykożystać konto na facebooku do zalogowania się.

fb iconLogowanie Facebook

Logowanie

Rejestracja

Rejestracja
lub Anuluj