Automobilklub Bialskopodlaski | akbiala.pl

Błąd
  • Wystąpił błąd podczas wczytywania komponentu: com_sigpro, 1
A+ A A-

HYUNDAI Elantra 1.6 B

  • Napisane przez  Arkadiusz Michlewicz
  • Galeria
fot. Arkadiusz Michlewicz fot. Arkadiusz Michlewicz

To, co dzieje się w koncernie Hyundai, można uznać za postęp nad postępami. Przez kilka ostatnich lat w samochodach tej marki zmieniło się niemal wszystko – od konstrukcji po design. Kiedy ofertę koreańskiej marki dopełnił model Elantra, wielu przeżyło coś w rodzaju szoku. 

 

Dla produktów, które mogłyby być grzecznie opisane jako tanie i smaczne, Hyundai podniósł poprzeczkę, kładąc nacisk na nowatorską konstrukcję oraz niskie zużycie paliwa i poprawę jakości. W czterodrzwiowym sedanie Elantra zastosowano lekkie materiały konstrukcyjne i poprawiono sztywność, stosując ultra-stal o wysokiej wytrzymałości. Pod względem designu auto zachwyca dynamicznymi liniami oraz przetłoczeniami nadwozia. Styl, jaki prezentuje, jest krokiem milowym od poprzedniej generacji. To wszystko dzięki temu, że któryś z szefów koncernu, którego nazwisko jest zbyt trudne do napisania, a tym bardziej do wymówienia, wpadł na pomysł, aby zatrudnić do biura projektowego Europejczyka. I to nie byle kogo. Celowano, aż wycelowano w Thomasa Bürkle z BMW. Ile temu panu zaproponowano? Tajemnica handlowa. Ale jedno jest pewne: na utrzymanie willi z basenem i dobrą limuzynę wystarczy. Obecnie nad projektami Hyundaia pracuje około 400 inżynierów w większej części przejętych od konkurencji.

Nie dziwi fakt, że każdy model koncernu wychodzi spod ich ręki coraz piękniejszy. Począwszy od popularnego i30 na Velosterze oraz i40 kończąc. Elantra jest stylistycznie udanym sedanem. Z racji komfortowego wnętrza i dopracowanego zawieszenia jazda tym autem należy do przyjemności. Co ciekawe, design i jakość deski rozdzielczej jest na tyle zmyślna, że dalece odbiega od niegdyś nudnych i słabych jakościowo wykończeń koreańskich samochodów. Wygodne, dobrze profilowane fotele z kilkupłaszczyznową regulacją pozwalają na przyjęcie odpowiedniej pozycji za kierownicą. Nawet na tylnej kanapie jest ogrom przestrzeni nad głową i na nogi, co znaczy, że inżynierowie w pełni wykorzystali swoją wiedzę i umiejętności przy projektowaniu wnętrza. Po to, by zapewnić jak największy komfort podróżowania. Wracając do stanowiska kierowcy: sterowanie urządzeniami pokładowymi jest intuicyjne. Każde ma właściwą lokalizację i raczej nikt nie powinien błądzić palcem w poszukiwaniu odpowiedniego przycisku do ich obsługi.

Ach! I jeszcze jedno. Hyundai mówi głośno o poprawie jakości materiałów wykończeniowych. Dlaczego więc wieniec kierownicy przy przebiegu auta 18 tys. km nosi już wyraźne ślady przetarcia? Czyżby ktoś intensywnie jeździł na tzw. talerzyk? Tyle o jakości. Żadnych zastrzeżeń nie powinniśmy mieć do układu kierowniczego oraz zawieszenia. Co ważne, zespół napędowy zdaje się być precyzyjny. Auto prowadzi się jak po sznurku. Każdy rozkaz wydany kierownicą jest natychmiast wykonywany. Pozytywne wrażenie robi 132-konna jednostka benzynowa połączona z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Przede wszystkim dynamicznie rozpędza Elantrę, bo zaledwie w 10,7 sekundy do setki. Ma także ograniczony apetyt. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,4 litra. Na tym polega nowoczesność silników. Są superlekkie, a mimo to wytrzymałe i w dodatku mocne. No i spalają jak sikoreczki, dzięki czemu dotrzymują wyśrubowanym normom emisji spalin CO2, sięgając absolutnego minimum. Reasumując, walory Elantry można poznać, czytając dane techniczne modelu łącznie z ceną.

 

Dane techniczne:

Pojemność skokowa: 1591ccm

Moc maksymalna: 132KM przy 6300obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 158 Nm przy 4850 obr./min.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7sek

Prędkość maksymalna: 200km/h

Zużycie paliwa:

miasto/trasa/cykl mieszany 8,5/5,2/6,4 l/100km

Pojemność bagażnika: 485l

Cena: od 59 900zł

Ostatnio zmieniany

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

powrót na górę